Gyakran ismételt kérdések

1. Hogyan étkezzek, ha Speedfitness-re szeretnék járni?

Speedfitness előtt:
• 2,5-3 órával az edzés előtt fogyassz szénhidrátban gazdag ételeket!
• 2 órával a tréning előtt már nem szabad enni!
• 30-45 perccel a tréning előtt igyál meg legalább fél liter vizet!
• Ajánljuk, hogy direkt a Speedfitness edzés előtt, a helyszínen fogyassz el egy izotóniás sportitalt, mely az edzés hatékonyságát növeli!

Speedfitness után:
• Biztosítunk egy magas biológiai értékű fehérjeshake-et!

2. Mikor ellenjavalt a Speedfitness?

• trombózis, trombózisra való hajlam
• vérzékenység (hemofília)
• epilepszia
• terhesség
• szülés után 3 hónapig
• fertőző, lázzal járó betegség
• fertőzött, gyulladt, vagy kiütéses terület: pl. visszérgyulladás, visszértágulat, ekcéma
• rossz, általános közérzet
• daganatos megbetegedések
• szívritmusszabályozó
• szklerózis multiplex

3. Hogyan zajlik egy edzés?

Az edzésre semmi mást nem kell magaddal hoznod, mint egy váltóbugyit. Ugyanis vizes lesz. 

Az edzés előtt kapsz egy izotóniás sportitalt, majd felveszed az általunk biztosított (helyszínen mosott, fertőtlenített) aláöltözetet. Ez egy fekete háromnegyedes ujjú felső, és egy térdig érő nadrág. Az elektródákkal felszerelt mellényt, övet, és pántokat bevizezzük, majd felöltöztetünk, a vízen keresztül jut el az izmaidhoz az elektromos impulzus. Ezért lesz vizes a bugyid. 🙂 

Az edzés alatt semmi konkrét koreográfia nincs, minden feladatot elmondunk, megcsinálunk veled, kijavítjuk, ha nem szabályos. Előre mondunk mindent, semmi sem fog váratlanul érni. Az edzés végén lehetőséged van lezuhanyozni, ehhez minden kiegészítőt biztosítunk (törölköző, tusfürdő), majd egy fehérje shake-kel kínálunk meg.

4. Érhet áramütés a Speedfitness edzés során?

Az áramütés teljesen kizárt tökéletesen biztonságos a rendszer. A szigorú német minőségbiztosítási rendszer garantálja, hogy semmi kellemetlenség nem történhet az edzések alatt.
Az elektromos stimuláció során milliamperes áramerősséget használnak, így az ember számára veszélytelen. Nagyon különböző az emberi testben az egyes szövetek elektromos vezetőképessége, mivel ez a folyadéktartalomtól és a szövetben található ionok számától függ. Az emberi testben jó vezetők a vér, a vizelet, a nyirok vagy az izomzat, rosszabb vezetők ezzel szemben a zsírszövetek, az inak, az ízületi tokok vagy a csontok. A szigetelők közé tartoznak a száraz bőr szarurétegei a köröm és a haj. A bőrben az áramfolyás nagyrészt a verejték- és a faggyúmirigyeken keresztül történik. Az eltérő vezetőképesség miatt az áram a testben nem egyenesen folyik, hanem a legkisebb elektromos ellenállás irányába, a vér- és a nyirokedényeken keresztül!

5. Lesz izomlázam a speedfitness után?

✔️ Igen. A speedfitness segítségével igen intenzív izommunka végezhető, ami másnap, harmadnap erős izomlázzal jár. Érdemes nyújtó gyakorlatokkal zárni az edzéseket, hogy csökkentsük az izomláz mértékét.
✔️ Ez a program az edzés utáni regeneralódást szolgálja és javítja az izomzat anyagcsere tulajdonságait. A megfeszítés és az ellazítás gyors egymásutánisága a fájdalomküszöbnek megfelelően ellazítja az izmokat és csökkenti a fájdalom stabilitását. Ez az optimális végkimenetele egy intenzív edzésnek.
✔️ Az izomtónus edzés utáni csökkentésének felgyorsítása érdekében a lazító programon belül érdemes könnyű nyújtást végezni.

6. Kinek ajánlott a speedfitness?

Mindenkinek, akinek célja között szerepel:
✔️ formás, atlétikusan izmos, karcsú test elérése
✔️ fogyás
✔️ fittség, vitalitás fokozása
✔️ hát- és ízületi fájdalmak csökkentése
✔️ cellulit tüneteitől való megszabadulás
✔️ szülés utáni rehabilitáció
✔️ állóképesség javítása

Mindegy, hogy idős vagy fiatal, élsportoló vagy sportkerülő, a speedfitness kihozza belőled a maximumot! Már rövid időn belül látható és érezhető az eredmények, a leggyorsabb út a toppformához!

Mindenkinek aki:
✔️ kevés idővel rendelkezik
✔️ szakember segítségét, motivációját igényli
✔️ nem kedveli az edzőtermeket
✔️ nem szeret nagy sporttáskákat cipelni
✔️ nem szereti a tömeget
✔️ gyors eredményekre vágyik

7. Mit hozzak magammal a Speedfitness edzésre?

Ez az egyik legnagyszerűbb a Speedfitness-ben: egy zoknit és a széles mosolyodat! Az edzés előtt, alatt és után is mindent a rendelkezésedre bocsátunk: Izotóniás sport italt, magas biológiai értékű fehérje Shake et, törölközőt, zuhanyzási lehetőséget. A speciális Speedfitness edzőruha használata benne van az árban.

8. Hányszor jöjjek egy héten Speedfitness edzésre?

A Speedfitnessel végzett 15 perces edzés egy 1,5-2 órás, kőkemény konditermi edzésnek felel meg. Ebből következően hosszú regenerálódási idő szükséges az izmoknak, hogy újra hasznosan tudjon velük dolgozni. Ha hetente két alkalommal, legalább egy nap kihagyással jársz  Speedfitnessre, biztosan el fogod érni céljaid!

9. Mennyi idő alatt látszik meg a Speedfitness edzések eredménye?

Rendszeres Speedfitness edzés, és helyes táplálkozás mellett már akár négy-öt alkalom után látható változás! Fontos tudni, hogy az edzés csak egy részét adja a testünk átalakításának! Megfelelő étrend nélkül sokkal lassabb lesz a változás! Fontos, hogy fehérjedúsan táplálkozzunk, és minimum naponta négyszer együnk keveset. Szakmailag felkészült edzőink segítenek mindenkinek összeállítani egy edzéstervet, mely a legrövidebb út a sikerhez!

10. Helyettesíti a hagyományos edzést a Speedfitness tréning?

Maximálisan! Edzés közben 1 mp alatt 85 izom összehúzódás történik. Ez egy Impulzus alatt négyszer 85 összehúzódás jelent. Enélkül a módszer nélkül ez a combizom esetében egy guggolást jelent. Tehát olyan terhelés nyújt az izomzatnak, mintha 1 mp alatt 85 ször guggolnánk le és állnánk fel. Mindezt a Speedfitnessel mind a nyolc izomcsoportban egyszerre érjük el!

11. Fájdalmas a Speedfitness edzés?

A speedfitness edzés teljesen fájdalommentes. Tréning során a súlyzós edzésekhez hasonló izom feszülést, izommunkát éreznek a vendégek. A speciális nagy felületű elektródák tökéletesen, stabilon, elcsúszás nélkül illeszkednek a testre és ezáltal teljesen egyenletesen vezetik az impulzusokat-legújabb EMS-technológiának köszönhetően semmiféle, elektromos áramból fakadó kellemetlen érzés nem tapasztalható. Nincsenek erős ütéseket közvetítő, csípő pontok.

12. Miért hatékony a Speedfitness fogyási célok kitűzése esetén is?

A súly-és zsírcsökkentést napjainkban gyakran helytelen és egyoldalú diétával közelítik meg. Bár a testsúly gyakran valóban csökkenhet ezek hatására, de csak az izomszövetek nagy mértékű leépülésének rovására. A rossz táplálkozásból és mozgáshiányból álló életforma vezet csak igazán a test anyagcsere folyamatainak rossz irányú elmozdulásához.
A Speedfitness erőnléti tréningek során a testsúly és a testzsír hatékony és tartós csökkentése az edzésekkel felépített zsírmentes izomtömeggel valósulhat meg. A magas anyagcsere-aktivitás az EMS-tréning közben is, még órákkal utána is fennmarad, az alapanyag csere az izomtömeg növekedése miatt tartósan megnő. Az ezzel párhuzamosan zajló egészséges táplálkozással a testsúly ésszerűen és tartósan csökkenthető. A másik edzés fajtánk az úgynevezett cellulit edzés, ami a nyirokkeringést, az emésztést és a zsíranyagcserét gyorsítja. Dinamikus, aerob gyakorlatok végzésével kiegészítve rendkívül hatásos a fogyási folyamatok beindításában. A két edzést kombinálva már egy hónap után látványos eredmények érhetők el.

13. Alkalmas a Speedfitness szülés utáni rehabilitációra?

Alkalmas! Számos tanulmány bizonyítja, hogy az EMS technológia gyorsan és hatékonyan megedzi a gát-és mélyizmokat. Fontos, hogy a nőgyógyász konzultálássával kb. négy-hat héttel a szülés után kezdje az edzést. Az edzés egy nagyon enyhe intenzitással kezdődjön, ezután, a reakcióitótól függően, lassan emeljük az intenzitást a különböző edzések folyamán.

14. Használható a Speedfitness a rehabilitáció területén?

Igen! Az EMS edzések abszolút izület kímélők, így szinte bárki alkalmazhatja a Speedfitness edzéseket. Klinikai tanulmányok bizonyítják, hogy hát-és nyaki panaszok esetén is segítséget nyújt ez az edzésmódszer hiszem, a nehezen egyszerű mélyizmokat is megerősíti, így a panaszok rövid idő alatt csökkennek, illetve teljesen megszűnnek. Emellett a gátizmokat is stimulálja, így a vizelet inkontinenciát is hatékonyan csökkenti, klinikai tesztek pedig teljes gyógyulásról is beszámoltak az esetek 70%-ában.

15. Kell dinamikus mozgást végeznem a Speedfitness edzés során?

Igen. Az edzés összehasonlíthatatlanul hatékonyabb, ha a statikus gyakorlatok mellett dinamikus, az egész tested átmozgató gyakorlatokat is végzünk. Az edzés mozgásanyaga megegyezik egy hagyományos konditermi edzés vagy egy aerobik óra alapgyakorlataival. Még az edzőteremben a súlyzók, gépek, gumikötél stb. jelentik az edzéseszközöket, addig a Speedfitnessnél a kis erősségű váltóáram. Előbbinél a súly nagyságát kell legyőzni, utóbbinál az Impulzus erősségét.

16. Mi történik az izomzattal a Speedfitness edzés alatt?

Az Impulzus frekvencia (Hz-ben) mutatja meg, hogy hány egyedi impulzus hat az összehúzódás időtartama során az izomzatra. Az edzés alatt 4 mp-es időközönként váltják egymást a stimulációs és pihenő periódusok.
D7 Hz: 7 izom összehúzódást jelent 1 mp alatt. Jótékony hatásai nyirokkeringés-, az anyagcsere-és a vérkeringés fokozása. (Cellulit program)
85 Hz: 85 izomösszehúzódás 1 mp alatt. Optimális inger a harántcsíkolt izomzat számára. (Speedfitness erőnléti edzés)
100Hz: 100 izom összehúzódás 1 mp alatt. Jótékony hatása az izom lazítás és fájdalomcsillapítás terén jelentkezik. (Body relax program edzés után)

17. Gyakori hát-és derékfájással küszködöm. Ez nem kizáró tényező a Speedfitnessnél?

Egyáltalán nem, sőt! A hát-és derékfájás a mozgás szegény életmód, illetve ülőmunka leggyakoribb következménye. A gerinc melletti tartóizmok elgyengülnek és már meg is jelenik a fájdalom. A Speedfitness kiválóan erősíti a tartóizmokat , ráadásul nem csak felületileg: olyan mélyen fekvő, stabilizáló izmokat is elérünk és megerősítünk, melyeket más edzés módszerrel csak nagyon hosszú idő alatt érhetnénk el. A vendégeink általában már két-három alkalom után jelzik, hogy csökken, vagy megszünt derékfájásuk, javult állóképességük és fokozódott vitalitásuk.

18. Miért csak 15 perces az edzés?

Azért, mert egy 15 perces edzés alatt ha 38 250 db összehúzódás történik minden izomcsoportban, beleértve a mélyen fekvő stabilizáló izmaidat is! Ez egy normál konditermi edzés kb. 150 szeresének felel meg! 15 percnél hosszabb edzéssel már túledzettségi állapotot érnél el.

19. Miért kell rendszeresen járni Speedfitnessre?

Azért, mert csak akkor fogsz eredményeket elérni, ha rendszeres időközönként terhelésnek teszed ki az izomzatodat. Ha túl sokat pihenteted őket két edzés között, akkor lassabban fognak megmutatkozni az eredmények is! Fontos az izmok regenerálódása, de az is fontos, hogy ne teljesen pihenjék ki a Speedfitness edzés hatását, mire ismét jössz. Ha van egy célod, amit szeretnél elérni, akkor két-három naponta optimális beiktatni egy edzést! Fenntartásra elegendő heti egy, vagy akár két-három hetente egy edzést beiktatni az aktív életmód és helyes táplálkozási szabályok betartása mellett.

20. Miért kell legalább egy nap szünetet tartani az edzések között?

Azért, mert a Speedfitness olyan intenzív erőnléti edzésnek felel meg, ami után a szervezetednek regenerálódásra van szüksége. Ha túl gyakran jönnél, az egyrészt túledzettség állapotot okozna, másrészt nem is tudnál olyan látványosan fejlődni, mintha két-három napos szüneteket iktatnál be az edzéseid közé.

21. Miért van szükség fehérjeshake-re?

Mert a Speedfitness edzés után 36-48 órán keresztül a szervezeted fokozott kalóriaégetésbe kezd! Viszont a kalóriaégetés nem egyenlő a zsírégetéssel! A fehérjeshake segítségével tápláljuk izmaidat így a fokozott kalória felhasználás inkább a zsírraktáraidat fogja érinteni!

22. Miért van szükség izotóniás italra?

Mert a Speedfitness edzés olyan intenzív, hogy a gyorsan mozgósítható energia készleteidet szinte azonnal felhasználja. Az izotóniás italban található ásványi anyagok és vitaminok segítenek, hogy az egész edzés alatt rendben legyen az energiaháztartásod és a maximumot hozhassa ki magadból!

23. Miért fontos, hogy kihozzam magamból a maximumot az edzések alatt?

A szervezeted minden terhelés után egy kicsit túlkompenzál (azaz az energia szinted az előző maximum fölé viszi). Az izmok ellenállása az edzések után egyre nagyobb lesz a további sérülésekkel szemben és növekszik a pillanatnyi teherbíró képességük is. Ez azért alakult ki így, mert szervezeted szeretné elkerülni azt a mértékű „streszt”, aminek a múltkor kitetted. Ezt a stresszt pedig úgy csökkentheti (Relatív módon ), ha megemeli a saját terhelhetőségét. Ezt a jelenséget túlkompenzációnak vagy szuperkompenzációnak hívjuk. Ha a szuperkompenzáció időszakában ismét megterheled az izmot, akkor még a már megnövekedett energia szintnél is magasabb energia szintelfogtudni kompenzálni. Te feladatod tehát az, hogy folyamatosan egyre nagyobb terhelést adjál neki, hogy a szervezeted mindig kénytelen legyen újra és újra emelni a terhelhetőségeden.

23. Én csak a combomról szeretnék fogyni. Nekem nem kell felsőtestre dolgoznom, ugye?

Téves! A fokozott kalóriaégetés hatására nem tudsz kizárólag csak a combodról, hasadról, fenekedről, stb. fogyni. Egyszerűen csak "fogyni" tudsz! És mivel a szervezeted genetikai program alapján tárolja a zsírt a testeden, a fogyás pontosan a hízással ellentétes sorrendben zajlik majd le. Ha pl. elsőként a combodra hízol és utána hasadra, akkor a zsírcsökkentő életmódod és a speedfitness  edzés hatására először a hasadról fog leolvadni a zsír és a combodon elterülő zsír réteg fogja legutoljára megadni magát.